Jaki strój do pracy?
To w jaki sposób ubieramy się do pracy zależy od organizacji, w której pracujemy.
W niektórych firmach do stroju służbowego przywiązuje się znaczną uwagę, w innych nie ma to większego znaczenia. Nie mniej jednak przysłowie: "Jak Cię widzą tak Cię piszą" znajduje odzwierciedlenie w kontaktach służbowych, ponieważ wbrew pozorom inni oceniają nas po stroju. Unikaj zatem znoszonych dżinsów, koszulek, zdartych butów, bluzek z odkrytymi plecami lub nazbyt głębokim dekoltem.
Umiar i dobry smak jest tu jak najbardziej na miejscu. Pamiętaj, że swobodny ubiór to nie to samo co ubiór niedbały.Co zatem powinniśmy nosić?
Męska garderoba niekoniecznie musi ograniczać się jedynie do garniturów. Jeśli kultura organizacji na to pozwala można zastosować nieco mniej wyszukany styl. Panowie mogą włożyć eleganckie spodnie, koszulę zapinaną na guziki - zależnie od pory roku z długim lub krótkim rękawem, marynarkę albo sweter. Ważne tylko, aby całość stanowiła dopasowaną kolorystycznie mieszankę. Jeśli już decydujemy się na zabawę w kontrasty ograniczmy się do dwóch może trzech barw, ponieważ w przeciwnym wypadku osiągniemy efekt odmienny od zamierzonego.
Panie natomiast noszą spódnice, niezbyt krótkie lub spodnie, niezbyt wąskie. Strój uzupełniają bluzką lub sweterkiem. W ubiorach kobiecych również stosujemy zasadę umiaru w kolorach. Nie należy również przesadzać z dodatkami zwłaszcza jeśli chodzi o dobór biżuterii. Niech pomocna tu będzie zasada: im mniej tym lepiej.
Stosując się do tych kliku prostych rad, unikniemy wielu wpadek np.: kiedy niespodziewanie musimy wziąć udział w służbowym zebraniu lub spotkać się z klientem.